Özkan Öze: Siyer Kitaplarında Neşe Eksik

Şunu da aklıma gelmişken paylaşmak istiyorum. Çocuklara, Peygamber Efendimiz’i anlatmak için sınıfa giren sevgili öğretmenlerimiz, dersin daha ilk beş dakikasında “Kesin sesinizi!” diye avaz avaz bağırmaya başlarsa baştan kaybetmişiz demektir. Öğretmenlerimizin, Mescid-i Nebevi’nin ortasına bevl eden bedevîyi ve Rasûlullah Efendimiz (sav)’in ona karşı gösterdiği hoşgörüyü akıllarından hiç çık...

Prof. Dr. Erol Göka: Oruçlu İnsan Sürekli Mücadele Hâlindedir

Ramazan ayı ve kitlesel bir ibadet olarak orucun hem küçük coğrafyalarda hem de ümmet planında toplumsal birlikteliğe sağladığı katkı konusunda neler söyleyebilirsiniz?

En belirgin özelliği oruç ibadeti olan Ramazan ayında Müslüman bir kültürde neler olup bittiğine bakarsak gözümüze çarpan ilk olgunun, arzuların gemlenmesi olduğunu fark ederiz. Arzuların gemlenmesi, yalnızca yeme-içme zamanın ayar...

Prof. Dr. Kemal Sayar: Ramazan Direniş Ayıdır

Edebiyatçı kimliğiyle de tanıdığımız psikiyatrist Prof. Dr. Kemal Sayar, Ramazan söyleşilerimize konuk oldu. Sayar'ın zarif üslubu ve geniş perspektifiyle sorularımıza verdiği derinlikli yanıtlar, Ramazan ve ibadet hayatımız hakkında biraz daha düşünmemize vesile olacak türden. Yavaşla adlı eserinizde modern zamanlarla birlikte hayatın çok hızlı aktığın...

Miraç ve Hicret'i Resmeden Ressam: Hülya Yazıcı

Sanat hakkında “kâinatı okuyarak aldığımız bilgileri dışa yansıtmak” diye bir tarif yapabilir miyiz bu açıdan bakarsak?

Elbette. İnsanın yaratılışında bir öykünme, taklit etme meyli var zaten ve süreç şöyle işliyor; önce tanıma, sonra da tanıdığını yorumlayarak ortaya koyma…

Sanat, görsel gerçekçilikten yola çıkılarak varılan tinsel algının biçime dönüşmesidir. Burada tinsel algı çok önemli; yapıl...

Tablolarına Mühr-ü Şerif Damgası Vuran Ressam: Uğur Mine Tamay

“Sergiye gelenlerin yüzde doksanı Mühr-ü Şerif’in anlamını bilmiyordu.”

 

Sergide Mühr-ü Şerif’i tanıtan bir yazı asmayacaktık aslında. Fakat galeri sahibi,  “Mine Hanım, bunu bilen de var bilmeyen de. Ne olduğunu da soruyorlar. Biz bunun anlamını da asalım” dedi. Ben çok memnun oldum buna. Çok saygılı bir insan kendisi; hemen araştırdı, buldu; gitti, baskısını yaptırıp getirdi ve astı....

Doğu ve Batı Arasında Bir Derviş Yönetmen

Çağrı filminde yönetmenin, malum nedenlerle, Peygamber'i göstermeden filmin yapısını kurmuş olması belki bir nebze farklılık gibi duruyor. Onun ötesinde filmin klasik bir yapısı var denebilir. Tabutta Rövaşata ile başladığı sinema serüvenini Cenneti Beklerken ve Nokta filmleriyle farklı bir mecraya taşıyan yönetmen Derviş Zaim'le Ramazan ekranından kendi film estetiğine dolu dolu bir sö...